Algemene verkoopvoorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DE HUUR VAN DE INSTALLATIE
ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DE ONLINEVERKOOP VIA DE RMT - [NOM de l'ENTREPRISE]
1. Doel
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlineboekingen die bij onze zaak - [NOM de l'ENTREPRISE] worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (RMT).
De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en aanvaard. Geen enkele boeking is mogelijk zonder dat de klant hiermee heeft ingestemd. De klant beschikt over de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.
2. Aanbiedingen
Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw uitgewerkt op basis van de beschikbare gegevens. Kaarten, foto's en illustraties worden alleen ter informatie getoond en vertegenwoordigen geen contractuele verplichtingen. Ze kunnen het voorwerp uitmaken van wijzigingen nog voor de boeking is afgerond. De klant geeft ons de toelating de eventuele materiële, kennelijke fouten in de door ons verstrekte informatie te verbeteren.
3. Prijs
De prijzen die op het moment van de boeking worden weergegeven, omvatten de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, kosten en andere vergoedingen. Eventuele supplementen worden duidelijk aangegeven voordat de boeking van de dienst wordt verricht.
De klant geeft ons de toestemming kennelijke fouten in de prijs te verbeteren.
4. Boeking
De klant kiest uit de diensten die worden aangeboden op de regionale marketingtool. De klant erkent dat hij kennis heeft genomen van de aard, de bestemming en de boekingsmodaliteiten van de diensten die beschikbaar zijn op de boekingstool en dat hij de vereiste en/of aanvullende informatie heeft gevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken uit te voeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van de diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften. Wij zijn in dit opzicht geenszins aansprakelijk. De boeking wordt na afloop van het boekingsproces geacht door de klant te zijn aanvaard.
5. Boekingsproces
De boekingen van de klant gebeuren via de digitale boekingsbon die online toegankelijk is op de boekingstool. De boeking wordt geacht te zijn verricht vanaf de ontvangst van de boekingsbon. De klant verbindt zich ertoe voorafgaand aan elke boeking, alle informatie in te vullen die nodig is voor de boeking. De klant verklaart dat de verstrekte informatie exact en waarachtig is. Zodra de definitieve keuze van de te boeken diensten is gemaakt, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie:
invoeren van de bankkaartgegevens als een onderpand of een voorafgaande betaling wordt gevraagd; de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) raadplegen en aanvaarden en, ten slotte, bevestiging van de boeking door de klant.
6. Ontvangstbewijs van de boeking
De boekingstool meldt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze meteen door een e-mail te sturen. De bevestiging van de boeking per e-mail geeft een overzicht van het contractvoorstel, de geboekte diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden gerelateerd aan het gekozen tarief en aanvaard door de klant, de datum waarop de boeking werd uitgevoerd en het adres van de zaak, waar de klant eventuele klachten kan indienen.
7. Herroepingsrecht
Er wordt aan herinnerd dat, in overeenstemming met artikel VI.53 van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht, de klant geen gebruik kan maken van het herroepingsrecht voor zijn boeking als de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:
• voor de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bv. een vakantieverblijf),
• voor vervoer,
• voor autoverhuurdiensten,
• voor catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.
8. Respect voor de privacy
We verzamelen uw gegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, 2016/679).
De persoonsgegevens die u ons verstrekt zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw boeking en zijn onmisbaar voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van bovengenoemde Verordening). Daartoe kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder met name Elloha.com dat de boekingstool beheert, de dienstverleners voor online betalingen en dienstverleners in andere Staten. Met name bij onlinebetalingen moeten de bankgegevens van de klant door de aanbieder van de betalingsdienst aan de bank van de zaak worden doorgegeven voor de uitvoering van het boekingscontract. We maken enkel gebruik van partners die een beschermingsniveau bieden dat in overeenstemming is met de regels vastgelegd in de AVG.
Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promoties of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.
We bewaren uw gegevens nog 3 jaar na het laatste contact (e-mail, boeking, ...).
Als persoon wiens gegevens worden verzameld, heeft u het recht uw gegevens te raadplegen, te verbeteren en te laten verwijderen, evenals het recht bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. Deze rechten kunnen worden uitgeoefend door ons een e-mail te sturen met vermelding van uw naam, voornaam en adres en het doel van uw correspondentie.
Uw klachten over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens kunnen worden gericht aan de bevoegde controle-instantie.
ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN
De reservering is overeengekomen met de verhuurder Balfroid Vincent Marie geboren op 14 januari 1967
Woonachtig in Rue Monseigneur Lefort, 34 in 5555 Bièvre
· Telefoon:
· E-mailadres: vincent@balfroid.be
· Bankrekening: IBAN BE73001905997860 BIC: GEBABEBB
· BCE / BTW-nummer: BE0571979801
Het contract is een toeristisch huurcontract. De huurperiode vormt een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet tot stand zou zijn gekomen. De huurder mag in het gehuurde geen hoofdverblijfplaats vestigen.
De accommodatie beschikt over 1 accommodatie met een capaciteit van respectievelijk 7 personen.
Accommodatiedetails 1: De wagenmaker Rue de Monceau, 28 in 5555 Bièvre; capaciteit van 7 personen +1 baby
De huurder is verplicht de in de huurovereenkomst vermelde maximale capaciteit te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van het contract, op kosten van de huurder, waarbij de huurprijs definitief door de verhuurder verworven blijft.
De huurder dient op de aangegeven dag en tijdstippen te arriveren. Bij te late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder hiervan op de hoogte te stellen.
ARTIKEL 2: VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST
De huur wordt van kracht na betaling van een aanbetaling van 25% van de prijs van het verblijf:
· worden geïnd via het beveiligde betalingssysteem (Stripe) bij online boekingen;
· Of te betalen op het bankrekeningnummer van de verhuurder binnen 2 dagen na ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher).
Het resterende bedrag voor het verblijf (75% resterend) dient uiterlijk 15 dagen voor aankomst per overschrijving te worden betaald op het bankrekeningnummer van de verhuurder.
Reserveringen die binnen 14 dagen voor de aankomstdatum worden gemaakt, worden als te laat beschouwd. In dit geval wordt het resterende bedrag van het verblijf bij ontvangst van de bevestiging van de elektronische reservering (voucher), d.w.z. vóór aanvang van het verblijf , overgemaakt op het bankrekeningnummer van de verhuurder.
Tenzij anders vermeld in de gereserveerde aanbieding, is bij de prijs van het verblijf niet inbegrepen:
· Borg: €200 tweehonderd.
· aanvullend hout.
· Huisdier.
ARTIKEL 2 bis: DE WAARBORG
De waarborgsom, ten bedrage van € 200, dient bij reservering te worden betaald door overschrijving op het rekeningnummer van de verhuurder IBAN BE73001905997860.
De verhuurder behoudt zich het recht voor om de toegang tot het etablissement te weigeren indien de waarborgsom niet is betaald.
De borg wordt binnen 8 dagen na vertrek terugbetaald, mits er geen schade is geconstateerd aan de accommodatie, bijgebouwen en omgeving.
De waarborgsom is bedoeld om alle schulden te dekken die de huurder bij teruggave van het gehuurde nog aan de verhuurder verschuldigd is.
Bij geschillen kan de verhuurder, onder zijn verantwoordelijkheid, de waarborgsom inhouden totdat de verantwoordelijkheden duidelijk zijn vastgesteld.
Indien blijkt dat de huurder niet aansprakelijk is voor de gevorderde bedragen en dat de waarborgsom geheel of gedeeltelijk moet worden terugbetaald, is de verhuurder over het uiteindelijk terug te betalen bedrag wettelijke rente verschuldigd.
ARTIKEL 3: SOLIDARITEIT
Indien er sprake is van meerdere huurders, is degene die de reservering heeft gemaakt, aansprakelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.
ARTIKEL 4: TE LAAT BETALEN
Indien de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur binnen 4 dagen na de geplande betalingsdatum per e-mail annuleren.
Deze clausule is niet van toepassing op late boekingen.
Elk bedrag dat door de huurder verschuldigd is en niet binnen 14 dagen na de vervaldatum is betaald, brengt van rechtswege en zonder ingebrekestelling, ten gunste van de verhuurder, vanaf de vervaldatum, rente op tegen het wettelijke maandtarief, waarbij de rente voor een begonnen maand verschuldigd is voor de gehele maand.
ARTIKEL 5: ANNULERINGEN – VOORTIJDIG VERTREK – NO-SHOW
a) Annulering door de huurder
Annuleringen dienen per e-mail aan de verhuurder te worden doorgegeven.
De annuleringsvoorwaarden die in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn vastgelegd, zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of natuurramp) voor een van beide partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die door de partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering die bij een toekomstig verblijf in mindering wordt gebracht).
Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming wordt bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. De overeenkomst wordt ontbonden indien beide partijen dit overeenkomen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.
b) Annulering door de verhuurder
Annuleringen dienen per e-mail aan de huurder te worden doorgegeven.
De annuleringsvoorwaarden die in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn vastgelegd, zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of natuurramp) voor een van beide partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die door de partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering die bij een toekomstig verblijf in mindering wordt gebracht).
Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming wordt bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.
c) Voortijdig vertrek
Het vroegtijdig vertrek van de huurder geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfsprijs.
d) Niet verschijnen van de huurder
Indien de huurder niet binnen 24 uur na de in het contract vermelde aankomstdatum verschijnt:
· de reservering wordt automatisch ongeldig;
· de betalingen blijven verworven door de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt om het resterende bedrag bij de huurder op te eisen;
·de verhuurder kan over zijn eigendom beschikken.
ARTIKEL 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING
a) Brandverzekering
De huurder dient een brandverzekering (vakantie) af te sluiten voor alle schade die hij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.
De huurder verklaart, na controle, voor dergelijke risico's gedekt te zijn door zijn persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).
In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het gehuurde goed een contract af te sluiten waarin dit risico wordt gedekt.
b) Familie Aansprakelijkheidsverzekering (privéleven)
De huurder verklaart dat hij verzekerd is voor Burgerlijke Aansprakelijkheid Familie (privéleven).
In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het (de) gehuurde pand(en) een contract af te sluiten waarin dit risico wordt gedekt.
ARTIKEL 7: HUISDIEREN
Huisdieren zijn toegestaan na uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Deze dienen aan de verhuurder te worden gemeld. Er geldt een toeslag van € 20,- per dier en per verblijf.
ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTE
De huurder verplicht zich ertoe zich respectvol te gedragen ten opzichte van de bewoners en het milieu in het algemeen (fauna, flora, diverse voorzieningen, etc.). Hij gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming ervan en als een voorzichtig en verantwoordelijk persoon.
De huurder moet het goed in dezelfde staat teruggeven als waarin hij het heeft ontvangen. Hij is aansprakelijk voor eventueel verlies of schade van de verhuurder.
Uitbundige feesten zoals studentenfeesten, pantyverbrandingen, dansfeesten, etc. zijn niet toegestaan.
Eventuele onregelmatigheden dienen uiterlijk om 10.00 uur op de dag na aankomst aan de verhuurder te worden gemeld.
ARTIKEL 9: KLACHTEN
Eventuele klachten dienen binnen 8 dagen na afloop van het verblijf per e-mail aan de verhuurder te worden gemeld. Ondersteunende documenten moeten worden bijgevoegd.
Bij gebrek aan overeenstemming tussen partijen zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt, bevoegd.
ARTIKEL 10: REIZIGERSCONTROLE
De verhuurder heeft het recht om de identiteit van alle bewoners van de accommodatie te controleren en vast te leggen, overeenkomstig de wet van 2007. De huurder dient een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort) te tonen.
ARTIKEL 11: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, wordt de huurder geacht kennis te hebben genomen van de voornoemde voorwaarden en alle bepalingen ervan te hebben aanvaard uiterlijk bij de online boeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het saldo voor het verblijf of bij het betrekken van de accommodatie.